andai kau sudi

Saturday, May 21, 2011

BLOG SAYA, FB SAYA, STATUS SAYA, SO??????

Assalamualaikum W.B.T....

   Alhamdulillah..Still alive...terus menulis dan mencoret di sini lagi....saya tau semua mesti sihat kan? Alhamdulillah...

   Sebenarnye, saya ade mende nak cakap ne. Tapi, sblum sye mulakan bicara saya ni, saya nak minta maaf awal2. Kot2 ade yang trase ati ke nanti. Pasal, sye pun dh trase ati jugak ni.

   Sye dgr la, ade org ckp, sye ni, asek tulis sal cinta je, kawen je, mcm xde mende len dah lam otak sye ni. Well, utk pengetahuan anda semua, sye bukan tulis ekot kehendak ati tau. Sye tulis ekot kehendak pembaca. Kalo xde yg mintak, sye x tulis gtu gni. So, pde2 sape2 yg pernah request tu, jgnlh pura2 tak ingat n then mengata sye kt blakang.

   Berbalik pde aim berblogging. Menulis di blog, kena ekot kehendak semasa dan kne ade hala tuju. Ini yang sye dpt dr seorang penerbit. Penerbit dr syarikat penulisan nomo 1 m'sia. Hala tuju sye sudah jelas. Sye nak ckp sal cinta. X kesahlah cinta pde sape or cinta yg mcm mne. Cinta ni luas. Dan yg pling pntg, msj nye bek. Serasa sye, tak penah lagi sye suruh korg bwat jahat dlm ne. InsyaAllah xde. Sye tau, klo tulis sal cinta ni, kawen, bnyk org ske. Tgk status blog pun, statistik reader bertambah. Tu pasal sye bnykkan tulis gtu. Kalau tak, spe lgi nk kunjungi blog ni? Saya menulis untuk kegembiraan org. Bkn utk kesedihan. Jadi, anda2 yg berkaitan, x usahlah dok susah2 mengata saya kt blakang kalau pde hakikatnye, anda pun ske ape yg sye postkn d cni.

   Saya pun x pahamla. Kt depan org, kte cenderung utk jadi baik. Untuk ape? Saya pun x pasti sgt. Utk jge nama baik ke? Utk jge nme kwn2? Or utk jge nme course? Ini mende besa kt IPG. Minta maaf. Bkn nk menemplak mne2 pihak. Baik yg kte tampilkan, baiklh juga kte meskipun waktu tu kte rse kte selamat drpd mata2 org yg melihat. X perlulah kte buat2 bek kt dpn org tu tp mengata dye kt blakang. Mende buruk ne,, busuk baunye. Klo kte ckp, kte ingat org x tau, kte dah salah. Mengumpat ne, dye ade bau sendri tau. Kalau ditiup angin, cpt je sampai. Sye dh cukup cakap kot. Klo nk truskan, itu masalah hati sendri. Sye x marah anda mengata sal sye. Tapi, jujur sye ckp, sbg manusia, sye rse terkilan la jugak. Rse sedihhhhh sgt..Sebab, sye percaya kt anda2 semua. Tapi, bila jadi camni,,mmg rse sedih..Sampai nak nanges sungguh2.. Nak pergi jauh2...Menyesal kenal anda2 semua..Itulah rsenye..Tapi, sye x nk rse yg x baik mcm tu melebihi segala-galanya. Biarlah rse yg sye ade utk kwn2 sye ne rse yg baik2 je.

   Ni je la yg nak cakap kot. Cuma pesan saya, jgn hipokrit. Kalo suka, diam je. Kalo x suka, jgn mengata plak. Tak baik. Saya x kisah. Pasal sye x ganggu hidup anda semua. Tapi, saya faham. Semua pun manusia. Ada kelemahan. Saya terima tu. Saya maafkan anda2 yang cakap belakang tu. Sye pun, bkn baek mne. Mesti ade part yg silap. Klo x, anda2 smua xkn nk mengata kan? Saya pun minta maaf kalo ade post2 yg x puas d ati. Senang cite, kalo x ske, dlm bhase kasarnya....silakan NYAH DARI CNI.....(maafkan sye ea...)  Jgn ckp sye jahat pulak kalo post tetibe gni.. X pasal2 sye kne tuduh perempuan x tau jge mulut lak. Kdg2, sye pun nk try jadi len ckit jugk. Nak jugak tulis pasal mende2 yg sye x biasa tulis. Jadi, jgn terkejut pulak. Sye x pernah berubah. Sye ttp sye. Mcm mne anda jmpe sye di luar, mcm tu la sye di alam maya sekalipun. Saya layan semua org sme. Xde yg dpt special, kurang pun xde. Bkn niat nk mengadu. Ini adalah masalh yg sye perlu discuss jugak..Sye x nk anda trus wat dosa ngumpat sye. Sye pun x nk collect dosa dgn simpan rse marah pade anda2 yg berkaitan.

   Lazly,,,kita manusia biasa. Perlu kepada muhasabah diri. Bukan semua mulia. Tak perlu sok suci di sini, dan jadi len di sana pula. Allah tahu siapa kita. Course TDK MELAMBANGKAN APA2 KERANA SYE KENAL ANDA2 SEMUA MACAM MANA....Tapi, sye xkn bukak cte kt cni plak . Anda shbt sye. Tugas sye jge aib anda. Jge aib shbt2 kte, moga Allah jge aib kte juga. InsyaAllah..Hati! Hati yang membuktikan diri. Wassalam....   =)   (jgn seyes sgt..anggap masalah ni dh settle ea...sye x marah ponnnn...kte sume kwn smpai bila2)


No comments: